obey robots.txt
09 September 2010 05:08
Nog geen lid?
Word lid!
Lees ook de disclaimer.
Navigatie
KPN Gebruikers Groep KPN Forum
KPN Gebruikers Groep Startpagina
KPN Gebruikers Groep Zoeken
KPN Gebruikers Groep Contact
KPN Gebruikers Groep FAQ
KPN Gebruikers Groep Weblinks
KPN Gebruikers Groep Artikelen
KPN Gebruikers Groep Downloads
KPN Gebruikers Groep Fotogallerij
KPN Gebruikers Groep Vertel je Vriend!
KPN Gebruikers Groep KPN Storing en Nieuws
KPN Gebruikers Groep Digitenne rtv kanalen
KPN Gebruikers Groep KPN online opwaarderen
Voor Leden; Mijn recente onderwerpen :: Mijn recente berichten :: Nieuwe berichten :: Onderwerpen die ik volg
Onderwerp bekijken
Wie is hier ook? 1 gast(en)
 Onderwerp afdrukken

Downstream en Upstream gehalveerd?

Beuzer
Sinds vorige week is mijn internetsnelheid ineens gehalveerd.
Mijn router geeft ook aan: Downstream: 4096 Upstream: 512. Terwijl ik een 8 mbit abbo heb.
Ik heb hier en daar gelezen dat KPN bezig is met de wijkkastjes?
Kan iemand mij meer vertellen, en misschien hoe lang dit gaat duren?

chocinoki
nou je bent zeker niet de enigste hoor want hier word al een maand of twee dezelfde waarden gehaald als de jouwe en die lagen voorheen ook een stuk hoger..Shock

Beuzer
Mooi dat ik niet de enige ben. Hoop dat iemand ons meer duidelijkheid kan geven.
KPN heeft het druk en kom er telefonisch echt niet door heen, helaas.

Rolf
Jeej, na 3 maanden 12.5 mbit gehaald te hebben is de boel ook gehalveerd bij mij...

www.hjsnetworks.net
VriezeNet
Dan ga je de rekening ook gewoon halveren...KPN maakt er de laatste maanden overal gewoon een zootje van Angry

freek87
Paar dagen terug gebeld met KPN. Inderdaad nieuwe apparatuur in de wijkcentrales. Maar de oplossing was simpel in mijn geval: modem altijd aan laten staan.

Ik zette het modem 's nachts altijd uit als het niet gebruikt werd. Wat bleek, de basisinstelling lag op de helft van mijn abbo (dat werd dus 500k up, 4000k down) en dat bleef dan ook zo. Maar als je het modem aan laat staan, ook 's nachts, dan gaat die nieuwe apparatuur bijregelen (intrainen) op basis van de gemeten lijnkwaliteit en dergelijke.

Na de eerste nacht was het al 770k / 4700k geworden, nu is het 1031k / 6732k. Ik kan zien dat de verbinding elke nacht inderdaad even tussen 01:00 en 02:00 gereset wordt.

Weet niet of het bij jullie werkt, bij mij wel. Het zou een goeie tip voor KPN zijn om dit aan alle gebruikers te melden... scheelt een hoop gemopper....

Rolf
Jup als je de modem elke avond uitzet, 'ziet' de DLM dit als verlies.. Hij zal dus de snelheid automatisch naar beneden gooien.

www.hjsnetworks.net
Beuzer
Ik laat mijn modem/router zoiezo altijd al aan staan. Dat is het probleem dus niet. Maar zodra mijn verbinding wegvalt moet ik de boel wel resetten voor het weer werkt. Hebben jullie ook last van internet wat vaak uitvalt? Mijn internetsnelheid is dus niet alleen gehalveerd maar het internet vliegt er dus ook vaak uit. Mijn router verteld me dan: Ping primary Domain Name Server: FAIL.
Maar dit gebeurd alleen zodra ik mijn downloads volledig open zet. Als ik de boel terug schroef naar 400kb/s draait alles wel lekker door.

Beuzer
Mijn verbinding begint nu langzamerhamd weer wat omhoog te gaan. zit nu op ruim 6 mbit en hoop dat doe nog wat omhoog gaat. Het lijkt erop dat er elke nacht verbetering in komt.

Beuzer
En vandaag heb ik bijna 8 mbit. Lijkt erop dat ik naar de 16 gaGrin

Bren
Probleem opgelost
Gewijzigd door Bren op 01-09-2010 21:11

Spring naar forum:

Reageren? --> Word lid! Of log in!

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Downstream en Upstream gehalveerd?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Voor Leden; Mijn recente onderwerpen :: Mijn recente berichten :: Nieuwe berichten :: Onderwerpen die ik volg
Vergelijkbare Onderwerpen
Onderwerpen Forum Antw. Laatste bericht
Snelheid opeens voor de helft gehalveerd Snelheid 14 01-07-2010 22:15
snelheid gehalveerd Snelheid 23 07-05-2010 14:37
Gebruikers Online
KPN Gebruikers Groep Gasten online: 3

KPN Gebruikers Groep Leden online: 0

KPN Gebruikers Groep Totaal aantal leden: 3,560
KPN Gebruikers Groep Nieuwste lid: Bo55
Gebruikers recent online
Saya03:02:29
Codemeister04:04:13
Bren04:22:57
KaPteiN04:54:57
Bo5504:56:12
iskece05:07:08
juliocruz05:43:36
MBR06:31:23
henk06:48:26
Alfons Verbiest07:15:59
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Lid worden?

-->> Klik hier <<--
Om aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ja
38% [184 stemmen]

Nee
Nee
62% [303 stemmen]

Stemmen: 488
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18/04/2007 19:12
Shoutbox
U dient in te loggen om een bericht te plaatsen.

07/09/2010 03:28
Suggesties graag...

06/09/2010 23:37
welterusten allen alvast Smile

06/09/2010 15:10
hi

05/09/2010 22:26
Hallo Angry

05/09/2010 22:25
Goedenavond

Ad-Vertise.nl
---
Hier uw advertentie?
---
Copyright KaPteiN © 2009 Privacy informatie
Provider Forums door gebruikers voor gebruikers!
Forum Alice : Forum Anno : Forum CaiWay : Forum Glasvezel : Forum KPN : Forum Online : Forum T-Mobile : Forum Tele2 : Forum Telfort : Forum UPC : Forum VodaFone : Forum XS4ALL : Forum ZeelandNet : Forum Ziggo
Condoleance Register : Dorps Feest : KiesVerstandig : Start Plaats : TV Programma Gids : Voip Bellen : XP Vista : WebSite Van Mij : NieuwsKop.nl
: Fiber Internet : Internet Wijzer : Pagina Wijzer : Start Pages : WWW Wijzer : Fiber Force : Fiber Net : FiberPower : Fiber Power : Fiber Power : Fiber Ring : Glasvezel Net : Instelling Info :