obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Funda.nl, tonen koopwoningen op kaart + regelmatig uitvallen websites
michiel1972
Ik heb internetverbinding (+telefoon) via de KPN Experia Box SX55. Al enkele jaren. Over de snelheid heb ik op zich niet te klagen.

1. Ik heb nu al enkele maanden last dat sommige sites niet goed functioneren. Zo lukt het mij al een half jaar niet om op funda.nl alle koopwoningen op de kaart te laten zien. Browser maakt niet heb ik getest. De concurrent huizenzoeker.nl met huizen op de kaart functioneert wel.

2. Ook komt het regelmatig voor dat een site na intensief gebruik ineens niet bereikbaar is, en ik 5 -10 minuten moet wachten voordat deze weer leesbaar is. En de draadloze internetverbinding herstellen heeft geen positief effect hierop. Andere sites doen het op dat moment wel (ik gebruik marktplaats.nl altijd als test of de hele verbinding is weggevallen, en dat is dus niet zo)

Kortom mijn vragen zijn:
- hoe komt het dat ik met mijn kpn internetverbinding geen funda.nl koopwoningen kan tonen?
- hoe komt het dat regelmatig de verbinding met een website wegvalt (en ik bedoel geen storing of disconnect; andere sites functioneren), bijvoorbeeld op funda, wikipedia. En na 5 minuten alles weer werkt (blokkert kpn tijdelijk mijn verbinding met die sites omdat ik ze te intensief gebruik??).
 
KaPteiN
Mogelijk is dit een verklaring. De ingebouwde firewall in de experia box ziet de vele verbindingen die van funda.nl komen als een dos attack en weigert de verbinding.

Kun je in de experia box de firewall uitzetten? Probeer dat eens indien mogelijk.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
michiel1972
Bedankt!!!

Ik ben de SX55 instellingen eens nagelopen via 192.168.2.1 en bij de Firewall opties stond er "high", en deze gewijzigd in "low".
Dat blijkt inderdaad voldoende om de funda site weer aan de praat te krijgen met de woningen op de kaart.
Nu even afwachten of het uitvallen van de sites ook wegblijft.

(Stom dat ik daar zelf niet aan had gedacht, maar wist niet dat de box ook firewall instellingen had)

Michiel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Funda.nl, tonen koopwoningen op kaart + regelmatig uitvallen websites', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
uitvallen van tv en computer Algemeen : 2 09 nov 2016
Uitvallen Experia Box v8 Routers : 6 29 dec 2014
SD kaart Algemeen : 3 08 feb 2014
Advertentie