obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
TV kijken trekt 300-400kb/s?
allewijn
Ik download met mijn pc veel torrents/newsgroepen.
Ik heb een 8Mbps KPN internet abbo, daar ik er helaas achter ben gekomen dat ik met het 16mbps pakket, na omzetting van ADSL naar VDSL niet meer snelheid behaal.
Dit schijnt volgens de monteur te liggen in de afstand tot de centrale, nml. méér dan 4kilometer!
Helaas zit ik zo ver van de centrale, hier is in de nabije toekomst denk ik niets aan te doen...
Mijn abbo heb ik dus terug laten zetten naar 8Mbps basis en VDSL terug naar ADSL, daar ik op ADSL netjes 900kb/s behaal en op VDSL maar 600kb/s.

Ik merk dat als ik bijvoorbeeld uit nieuwgroepen download, dit op de max snelheid gaat.
Als ik echter de tv (kpn itv) aanzet, dan daalt deze snelheid met 300kb/s tot 400kb/s.
Dit betekend dus dat tv kijken dus zo'n 300 tot 400kb/s gebruikt.
Klopt dit?

Ik vraag mij af of ik het kpn HD pakket kan bestellen.
Zou dit 'vloeiend' beeld opleveren in mijn situatie?
(zonder dat ik tegelijkertijd download natuurlijk!)

Op dit moment werkt alles keurig en vloeiend, zowel itv als internet.
Helaas dus met een niet al te spectaculaire downloadsnelheid, maar het doet, wat het 8Mbps pakket beloofd.
 
boekbros
Ik had ook een 8Mb abo, wat dus gratis werd omgezet naar 16Mb. Mijn modem trainde in op 13Mb en haalde met de speedtest nauwelijks 11Mb en met TV aan 8 a 9. Dus zo'n 3 Mb ging eraf voor TV. Men zegt voor HD het dubbele. Ik was niet tevreden met die 13Mb en heb om VDSL gevraagd (woon binnen 1 km) en nu staat het modem op bijna 25Mb en de speedtest gemiddeld op 14Mb (met uitschieters naar 18). Als ik de TV aanzet gaat er niets af van de intersnelheid, dus ik zou HD wel aandurven. Eerst maar eens op vakantie. Jammer voor je dat op 4km woont en glas zal er ook nog wel niet in zitten....?
 
allewijn
Ik vrees dat glas bij ons in Schiedam er nog even niet in zit helaas.
De huizen zijn uit 1998...

Dat ik op 4km van de centrale woon, is bijzonder kl*te.
Zo behaal ik zelfs op 992.5(adsl2) meer snelheid als op 993.2(vdsl).
Ik ben er dus niets mee opgeschoten, toen ik omgezet werd naar vdsl (met adsl ingetraind op 9000, met vdsl op 6200). Ik word dus weer teruggezet naar adsl.

Maargoed, met een ingetraind modem van 9000, zou ik dan wel het HD pakket kunnen ontvangen? (zonder tegelijkertijd te downloaden, want dan gaat het vrees ik teveel bandbreedte kosten).

'Boekbros': wel heerlijk dat in jouw geval de omschakeling naar vdsl zoveel winst opleverde!
Gewijzigd door allewijn op 13 juni 2010, 12:48
 
boekbros
met 9Mb reeel down, kun je m.i. wel HD nemen (als het tenminste beschikbaar is op jouw adres); je houdt nog een klein beetje over op je internetsnelheid, denk ik. je kunt het proberen, want na 1 maand kun je toch weer opzeggen?

en ja, ik ben een bofkont..... op meer gebieden trouwens, maar daar gaat dit forum niet over...
 
allewijn
Ik ben ook een BOFkont op andere fronten Wink
Maar helaas nu op dit adres dus even niet mbt de mogelijkheden qua internetsnelheid (als kabelaar hebben we hier de peperdure Caiway, die geen eens echt snelle internetabbo's heeft) en als ADSL/VDSL blijft er dus voor mij ook weinig over, gezien de afstand tot centrale.

Hoeveel kb/s zou HD vragen?
Want dan ga ik het inderdaad, mits beschikbaar, gewoon eens uitproberen.

Kan dit wel over 992.5? Want anders kan ik het sowieso niet aanvragen vrees ik.
 
boekbros
ik heb niet begrepen dat je per se VDSL moet hebben voor HD. bel anders maar eens op, om te beginnen moet het op jouw adres beschikbaar zijn. je kunt het ook dummy bestellen op de kpn site, dan krijg je de postcode check
 
allewijn
Wat een toeval: Ik werd net na het tikken van mijn bovenstaande bericht gebeld door KPN (op zondagmiddag wel te verstaan)!
Erg netjes dat ze daar zelfs op zondag werken.
De man vroeg of alles naar behoren werkte.
Heb uitgelegd van de afstand tot de centrale (>4km) en het feit dat vdsl in mijn geval dus niet sneller was dan adsl en ik dus weer teruggezet wordt en naar het basispakket ga.
Ook hij gaf aan dat voor een enkele tv stream ongeveer 4Mbit nodig is.
Ik kan dus nèt kijken en opnemen tegelijk (ik heb 9mbits ingetraind in modem, dus kan 2 x 4 mbits wel halen als ik daarnaast ook niet nog dik internet)
HD pakket is echter via de postcodecheck sowieso niet op mijn adres beschikbaar... (bedankt voor de tip 'boekbros'Wink

Balen Balen Balen...
Geen HD voor mij, downloaden op max 'maar' 900kb/s en dat enkel als tv ook nog eens uit staat...
En dan ook nog eens goed 'kabel-alternatief' daar wij hier enkel Caiway hebben en geen mooie UPC oid.
Gewijzigd door allewijn op 13 juni 2010, 15:57
 
boekbros
er rest je nog maar 1 oplossing: verhuizen naar een VINEX lokatie: glas, HDTV en alles wat je maar wilt.... maar alles heeft zijn prijs, glas tot de deur is ook weer duur. daarom zei ik ook: ik ben een kabel-bofkont...
 
allewijn
Een berekening gemaakt en vergeleken met mijn enige andere optie: de kabelaanbieder hierzo:

Wat wil ik:
- Internetten met een downloadsnelheid van minimaal 8mpbs en draadloos via wifi-N.
- TV kijken in woonkamer op mijn 40"LCD (welke géén CAM module en DVBT/C heeft) in digitale (HD) kwaliteit, met HD zenders en opname op een digitale tuner met interne hdd (minimaal 160GCool.
- TV kijken in slaapkamer op 26" LCD (welke géén CAM module en DVBT/C heeft) in digitale kwaliteit (niet perse HD nodig)

Mogelijkheden:
Caiway

TV Basic p/m: € 15,95 (68 zenders, waarvan 14 in HD)
Internet Super p/m: € 29,90 (16down 2up)
Humax iHDR-5050C HD recorder(woonkamer): €349,-
Humax IRHD-5000 C HDTV ontvanger (slaapkamer): € 179,-
Caiway Modem: € 0,00
Aparte Wifi-wireless N router daar er géén wifi in modem zit, welke door caiway geleverd wordt: € 64,90
Aanbieding Caiway: 1e maand totaal € 29,90
Activatie kosten: € 29,90
Verzenden goederen: € 15,-

Totaal éénmalig: €637,80
Totaal per maand na eerste maand: € 45,85

KPN

Interactieve TV + Internet 8mbps p/m: €35,-
Thomson TG789 modem/router/wifi: € 0,00
HD pakket ( 67 zenders waarvan 14 in HD): p/m: € 10,-
Motorola 1960 HD harddisk tuner (woonkamer): € 0,00
KPN Digitenne Tuner+smarcard (slaapkamer): € 49,95
Aanbieding KPN: eerste 3 maanden: € 20,- p/m
Activatiekosten: € 25,-
Verzenden goederen: € 8,95

Totaal éénmalig: € 83,90
Totaal per maand na eerste drie maanden: € 45,-



Abbo's liggen dus gelijk qua maandbedragen (ook bij hogere 160 tot 40Mbits pakketten) maar de eenmalige kosten zijn zo absurd bij Caiway!
Dat was dus zo lekker toen ik voor kpn koos, de mooie Motorola 1960 voor maar 50 euro (nu zelfs gratis).
 
unSOUND

Quote

allewijn schreef:
Dat ik op 4km van de centrale woon, is bijzonder kl*te.
Zo behaal ik zelfs op 992.5(adsl2) meer snelheid als op 993.2(vdsl).

Hier precies hetzelfde verhaal... Ik haalde met mijn 20 MB ADSL abonnement 17 MB down, nu met 40 MB VDSL haal ik nog maar 12 MB !!! Helaas hebben wij ook digitale TV genomen, dus terug naar ADSL is dan blijkbaar geen optie.

De helpdesk mag van mij ook *** *** ***, die weten zelf niet eens wat ze adviseren. Ik zie op de pagina van de router dat de snelheid staat getraind op 12220 kb/s, dus daar gaat het al fout, en toch adviseren ze om mijn computer opnieuw te installeren. En ze zeggen daarna dat hoger gewoon niet mogelijk is vanwege mijn afstand van de centrale, maar als ik ze vertel dat het een paar weken geleden nog 17 MB was is het even stil en zeggen ze dat ze maar weer een DLM op mijn lijn gooien, wat sinds de overgang naar VDSL nog niks heeft opgeleverd.
Gewijzigd door sambaman op 27 juni 2010, 20:10
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV kijken trekt 300-400kb/s?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Schokkerig beeld bij TV Kijken KPN Glasvezel Storing : 5 02 jun 2017
Bij voetbal kijken is beeld soms blokkerig KPN Televisie Storing : 12 04 okt 2014
VPN opzetten zodat ik buitensthuis iTV kan kijken. Hardware instellingen : 7 31 dec 2013
programma opnemen en gelijktijdig een opgenomen programma kijken KPN Glasvezel diensten : 1 12 dec 2012
tegelijk opnemen en ander programma kijken niet meer mogelijk KPN Televisie Storing : 3 17 jul 2012
Advertentie