obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Problemen Randapparatuur Enquete
muse1984
haha kpn doet er niet moeilijk over als je je contract opzeg omdat ze niet kunnen leveren wat ze beloofd hebbe?? yeah right.. heb je zker een ander contract bij kpn genomen haha... ik wil helemaal van kpn af.. wil er nix meer mee te maken hebben... dus denk nie dat ze tegen mij zeggen, nou meneer succes en hier heb je het geld terug veel succes bij UPC haha Grin heeft er iemand hier btw al ervaring met andere providers.. heb gehoord dat je bij UPC Nat 2 heb zonder dat je zefs in je modem hoef te kloten. nou met nat 2 ben ik blij..
 
gipjsbeprt
Als communicatieadviseur zou ik het KPN webcare team willen adviseren om snel te reageren op de post van Powercommy op 21 juli.
Er wordt namelijk nogal wat gezegd in die post. Als deze info klopt, verwaarlozen ze hun verantwoordelijkheid om hun gebruikers goed op de hoogte te houden van de vorderingen, of het ontbreken ervan.

Webcare, willen jullie s.v.p. reageren?
 
andy71
iemand al starcraft 2 multiplayer ervaringen met Thomson 789vn?
dit spel gebruik ook diverse poorten.
ik zie de bui alweer hangen...
Gewijzigd door andy71 op 27 juli 2010, 19:33
 
zeilbood
Ik heb geen zin om alles te kopieren van een ander forum, vandaar dat ik jullie verwijs naar de volgende pagina: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Randapparatuur+op+Experiabox (1e link)

Lees de laatste paar pagina's even door en trek je conclusies.
Gewijzigd door zeilbood op 30 juli 2010, 13:04
 
victorvpv
Zoals velen heb ik ook het probleem met de KPN Experia box en mn NAT Type voor de PS3

Ik heb alles goed ingesteld in de Experia box (Thomson TG789vn), iig daar ben ik vrij zeker van.

Maar wat mij opviel is dat na het scannen van mn poorten eigenlijk alles openstaat, behalve TCP 443.

is dat bij jullie ook het geval?

 
zeilbood
Ik heb meerdere klachten ingedient via de glasvezel site en heb een reactie per mail gehad:

'Wanneer de beloofde update uitgerold gaat worden is helaas niet bekend. Wij hopen dat dit snel zal zijn, wij zijn ons bewust van de problemen die het modem oplevert m.b.t tot online gamen.'

Tevens heb ik iemand van KPN aan de lijn gehad, nadat ik een klacht via de glasvezel site had ingedient. De medewerker wist mij te vertellen dat ze druk bezig zij met een firmware update. Ze hebben wat problemen gehad met de update en willen zeker weten dat ze de oplossing kunnen aanbieden zonder dat er andere problemen ontstaan.
 
kpntester

Quote

victorvpv schreef:
Zoals velen heb ik ook het probleem met de KPN Experia box en mn NAT Type voor de PS3

Ik heb alles goed ingesteld in de Experia box (Thomson TG789vn), iig daar ben ik vrij zeker van.

Maar wat mij opviel is dat na het scannen van mn poorten eigenlijk alles openstaat, behalve TCP 443.

is dat bij jullie ook het geval?


Hoe heb je gescand?

Bovendien kunnen 'alle poorten' niet open staan, dat zou dus betekenen dat er een applicatie luistert op alle mogelijke poortnummers die er bestaan (1-65535). Wat zo'n scan wel kan aangeven is of er actief wordt gefilterd op de infrastructuur van KPN (c.q. door de firewall mits deze niet aan TCP reset doet; en er van uitgaande dat de aangesloten modem/router een uitgeschakelde firewall heeft), en dat is het geval bij poort 25 (SMTP) en de Windows SMB poorten (139 e.t.c.).

Er zijn dus eigenlijk 3 verschillende mogelijkheden bij een poortnummer:
1. Deze staat 'open' c.q. er luistert een applicatie op dit nummer.
2. Deze is 'filtered'; dat wil zeggen dat een firewall weigert het verzoek aan te nemen.
3. Deze is 'closed'; dat wil zeggen dat de PC welke dit verzoek binnenkrijgt niet weet wat hij er mee moet.

In het derde geval vallen ook firewallregels die voordoen alsof er geen applicatie luistert op dat poortnummer (dus niet laten weten dat deze poort gefilterd wordt). In dat geval spreken we over een firewallregel die een TCP reset doet.

Het probleem ligt dan ook niet bij de infrastructuur van KPN (welke alleen dus SMTP en SMB tegenhoudt), maar bij de Experiabox. In de Experiabox moet immers een regel worden gezet dat deze bepaalde verzoeken met een poortnummer doorsluist als het ware naar een intern apparaat (dit heet dus Port Forwarding). En dat gaat dus vaak mis met de EB: deze regel wordt niet correct toegepast in het apparaat.

En dan heb je uiteraard nog het probleem van de webinterface welke niet uitblinkt in eenvoud van instellen van dit soort zaken. Gelukkig heb je daarvoor de telnet-interface, welke ik een stuk fijner vind werken. Maar goed, dat is dan weer weggesloopt door KPN.
Gewijzigd door kpntester op 02 augustus 2010, 18:18
 
victorvpv

Quote

magnetra7 schreef:

Quote

victorvpv schreef:
Zoals velen heb ik ook het probleem met de KPN Experia box en mn NAT Type voor de PS3

Ik heb alles goed ingesteld in de Experia box (Thomson TG789vn), iig daar ben ik vrij zeker van.

Maar wat mij opviel is dat na het scannen van mn poorten eigenlijk alles openstaat, behalve TCP 443.

is dat bij jullie ook het geval?


Hoe heb je gescand?

Bovendien kunnen 'alle poorten' niet open staan, dat zou dus betekenen dat er een applicatie luistert op alle mogelijke poortnummers die er bestaan (1-65535). Wat zo'n scan wel kan aangeven is of er actief wordt gefilterd op de infrastructuur van KPN (c.q. door de firewall mits deze niet aan TCP reset doet; en er van uitgaande dat de aangesloten modem/router een uitgeschakelde firewall heeft), en dat is het geval bij poort 25 (SMTP) en de Windows SMB poorten (139 e.t.c.).

Er zijn dus eigenlijk 3 verschillende mogelijkheden bij een poortnummer:
1. Deze staat 'open' c.q. er luistert een applicatie op dit nummer.
2. Deze is 'filtered'; dat wil zeggen dat een firewall weigert het verzoek aan te nemen.
3. Deze is 'closed'; dat wil zeggen dat de PC welke dit verzoek binnenkrijgt niet weet wat hij er mee moet.

In het derde geval vallen ook firewallregels die voordoen alsof er geen applicatie luistert op dat poortnummer (dus niet laten weten dat deze poort gefilterd wordt). In dat geval spreken we over een firewallregel die een TCP reset doet.

Het probleem ligt dan ook niet bij de infrastructuur van KPN (welke alleen dus SMTP en SMB tegenhoudt), maar bij de Experiabox. In de Experiabox moet immers een regel worden gezet dat deze bepaalde verzoeken met een poortnummer doorsluist als het ware naar een intern apparaat (dit heet dus Port Forwarding). En dat gaat dus vaak mis met de EB: deze regel wordt niet correct toegepast in het apparaat.

En dan heb je uiteraard nog het probleem van de webinterface welke niet uitblinkt in eenvoud van instellen van dit soort zaken. Gelukkig heb je daarvoor de telnet-interface, welke ik een stuk fijner vind werken. Maar goed, dat is dan weer weggesloopt door KPN.



Eerst moet ik zeggen dat ik zeker geen expert ben;

Ik heb het volgende gedaan,

1. via een van de posts kwam ik bij het programmatje Simple Port Forwarding uit.
Ik heb het programma niet gebruikt voor het Port forwarden zelf, maar er zat wel een Port checker in.
Met die check heb ik de poorten gecheked die open moeten staan voor de PS3 een daarnaast nog een aantal poorten die gesloten zouden moeten zijn.

Alle poorten voor de PS3 stonden open op TCP 443 na, en de poorten die dicht moesten zijn kwamen uit de check ook als closed.

2. Een webserver geinstalleerd.
poort 80 open zetten op de modem
en vanaf een andere locatie de server proberen te bereiken, dat werkt

poort 80 sluiten
en nogmaals de server proberen te bereiken, dat werkt niet.

Dat ga mij het idee dat het fort forwarden redelijk werkt.

iig bedankt voor je reactie.

mvg Victor
 
robzombie111
en we zitten weer 4 maanden verder zonder iets zinnigs gehoord te hebben..........

kheb intussen mijn oude modempje (die wel fatsoenlijk werkt) van de zolder afgehaald en neergezet, met een switch ertussen kan ik nu kiezen of ik internet wil of telefonie en halfgaar internet (dat laatste is dus de ECool ben ik tijdelijk niet bereikbaar.... jammer dan, kan ik tenmisnte fatsoenlijk doen wat ik wil op de pc... het liefst gooi ik dat ding uit het raam vanaf de 11000e verdieping.
 
victorvpv

Quote

magnetra7 schreef:

Quote

victorvpv schreef:
Zoals velen heb ik ook het probleem met de KPN Experia box en mn NAT Type voor de PS3

Ik heb alles goed ingesteld in de Experia box (Thomson TG789vn), iig daar ben ik vrij zeker van.

Maar wat mij opviel is dat na het scannen van mn poorten eigenlijk alles openstaat, behalve TCP 443.

is dat bij jullie ook het geval?


Hoe heb je gescand?

Bovendien kunnen 'alle poorten' niet open staan, dat zou dus betekenen dat er een applicatie luistert op alle mogelijke poortnummers die er bestaan (1-65535). Wat zo'n scan wel kan aangeven is of er actief wordt gefilterd op de infrastructuur van KPN (c.q. door de firewall mits deze niet aan TCP reset doet; en er van uitgaande dat de aangesloten modem/router een uitgeschakelde firewall heeft), en dat is het geval bij poort 25 (SMTP) en de Windows SMB poorten (139 e.t.c.).

Er zijn dus eigenlijk 3 verschillende mogelijkheden bij een poortnummer:
1. Deze staat 'open' c.q. er luistert een applicatie op dit nummer.
2. Deze is 'filtered'; dat wil zeggen dat een firewall weigert het verzoek aan te nemen.
3. Deze is 'closed'; dat wil zeggen dat de PC welke dit verzoek binnenkrijgt niet weet wat hij er mee moet.

In het derde geval vallen ook firewallregels die voordoen alsof er geen applicatie luistert op dat poortnummer (dus niet laten weten dat deze poort gefilterd wordt). In dat geval spreken we over een firewallregel die een TCP reset doet.

Het probleem ligt dan ook niet bij de infrastructuur van KPN (welke alleen dus SMTP en SMB tegenhoudt), maar bij de Experiabox. In de Experiabox moet immers een regel worden gezet dat deze bepaalde verzoeken met een poortnummer doorsluist als het ware naar een intern apparaat (dit heet dus Port Forwarding). En dat gaat dus vaak mis met de EB: deze regel wordt niet correct toegepast in het apparaat.

En dan heb je uiteraard nog het probleem van de webinterface welke niet uitblinkt in eenvoud van instellen van dit soort zaken. Gelukkig heb je daarvoor de telnet-interface, welke ik een stuk fijner vind werken. Maar goed, dat is dan weer weggesloopt door KPN.


ter aanvulling:
met 'alle poorten' bedoel ik alle poorten die ik voor de PS3 heb open gezet

en ik ben niet van mening dat het probleem in de infrastructuur van KPN, wat ik probeerde te zeggen is dat de de poorten die ik open wil hebben volgens de check open staan op een poort na. Dus het portforwarden lijkt te werken behalve voor die ene poort.

Mijn vraag Waarom?!?
en daarna: Repareer het (maar als ik het goed begrijp zijn ze der al vanaf begin van het jaar mee bezig)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen Randapparatuur Enquete', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Problemen met bekabeld LAN Routers : 7 27 jul 2016
problemen afspelen opgenomen programma's Algemeen : 8 09 sep 2015
dikke problemen met stabiliteit en problemen met PPPoE sessies over glasvezel en Experiabox V8 KPN Internet Storing : 8 29 jan 2015
wifi problemen Galaxsy S3 Algemeen : 3 12 feb 2014
Advertentie