|
foutmelding dashboard
|
| KaPteiN |
Geplaatst op 29-06-2008 19:32
|

Superbeheerder

Datum van aanmelding: 15.04.07
|
Onderstaande vraag kwam binnen via email. Weet iemand een antwoord?
Op onze laptop hebben wij mobiel internet. Werkte altijd. Nu zitten we in Frankrijk en wil het dashboard niet openen dus kunnen we ook geen verbinding maken. De foutmelding is: class util::WilogEx|0|Wilog Exception.Cannot Create log|.\WilogGlobal.cpp|util::InitLog|178
Wat moeten we doen om het wel te laten werken?
KaPteiN
U kunt ook zelf posten of storingen melden!! Registreer eerst!
Vertel een bekende over dit forum!
Alice, CaiWay, Glasvezel, KPN, Online, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo
Overzicht Gebruikers Forums, Gebruikers Bannerpagina
[Tips!] Tv-Programma info, Voip Bellen info, Start Plaats [/Tips!]
|
| |
|
|
| beljouw |
Geplaatst op 19-07-2008 22:11
|
 Helpdesk instellen Avatar!
Nieuweling

Datum van aanmelding: 18.07.08
|
Helaas geen antwoord:
Ik heb hetzelfde probleem.
Dezelfde installatie op een andere laptop geprobeerd (ook Toshiba Tecra met XP prof. Werkt daar wel . Is er inmiddels iemand met een antwoord.?? |
| |
|
|
| jdrummen |
Geplaatst op 07-10-2008 10:02
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 07.10.08
|
Hallo,
Ik heb ook plotseling de foutmelding m.b.t. Wilog.exe gekregen waardoor ik het dashboard niet meer op kan starten. Is er al iemand die meer hiervan af weet aangezien ik niet verder kom...
Groetjes,
Jeroen |
| |
|
|
| kpn820 user |
Geplaatst op 24-10-2008 15:30
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 24.10.08
|
Hallo,
ook hier op een 2 tal laptops plotseling de foutmelding m.b.t. Wilog.exe gekregen waardoor ik het dashboard niet meer op kan starten. Wat nu?
M.v.g.
Ben |
| |
|
|
| wjhoukamp |
Geplaatst op 05-11-2008 20:48
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 05.11.08
|
nadat ik op m'n laptop problemen had met internetverbindingen en deze voor de normale verbinding via de kabel weer was hersteld, bleek de dongel ofwel modem 802 niet meer te werken, het dashboard gaf de melding "dashboard werkt niet meer correct" . Ik heb alles verwijderd en geprobeerd opnieuw te installeren, echter zonder resultaat, de installatie lukt gewoon met de meldingen "voltooid" en apparaten werken correct. Toch is het dashboard niet meer bruikbaar en kan er dus geen verbinding gemaakt worden. Wie herkent dit probleem en weet een oplossing? |
| |
|
|
| Valewijn |
Geplaatst op 08-11-2008 21:12
|

Nieuweling

Datum van aanmelding: 08.11.08
|
KaPteiN schreef:
Onderstaande vraag kwam binnen via email. Weet iemand een antwoord?
Op onze laptop hebben wij mobiel internet. Werkte altijd. Nu zitten we in Frankrijk en wil het dashboard niet openen dus kunnen we ook geen verbinding maken. De foutmelding is: class util::WilogEx|0|Wilog Exception.Cannot Create log|.\WilogGlobal.cpp|util::InitLog|178
Wat moeten we doen om het wel te laten werken?
Ook ik had exact dezelfde probleem. Het lag in elk geval niet aan de dongel 802. Op een ander laptop werkte het wel goed. Ik deed van alles, maar niets hielpt meer.
Uiteindelijk maakte ik een schone Windows-installatie. En de dongel werkte weer zoals vanouds. Echter, toen ik allerlei programma's ging installeren, werkte het niet meer. Een van de laatste was Adobe reader 8. Daarna ging het fout. Helaas kon ik met systeemherstel niet teruggaan naar de situatie voor de installatie van Adobe.
Ik dacht ineens aan een momentopname dat KPN Dashboard eerst "repairflash.exe" liet uitvoeren alvorens wilog.exe te starten om het probleem te verhelpen. Toen hielp het niet. Dit keer startte ik het programma handmatig op en werkte KPN Dashboard weer als normaal.
Toen dit wel lukte, dacht ik ineens aan de update van Adobe (iets met flash) van enkele dagen geleden (5 of 6 november). Daarom denk ik dat de oorzaak bij Adobe ligt. Anders is de software van KPN gewoon verouderd (op de site van KPN is [nog] geen software beschikbaar voor 802).
De wereld volgens Valewijn |
| |
|
|
| Sjoerd |
Geplaatst op 18-11-2008 16:01
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 18.11.08
|
Ook hier heeft de Wilog.exe spontaan de geest gegeven. Naspeuring op internet leverde tot nu toe geen oplossing. Na 3 maal alles verwijderen en opnieuw installeren heb ik de moed op gegeven en tegen beter weten in de KPN klantenservice gebeld.
Na een marathonsessie aan doorschakelingen, keuzemenu's en niet door kennis gehinderde support medewerkers is het serviceniveau mij weer duidelijk geworden. Ik zal jullie het hele verhaal besparen, maar de korte versie is - zoek het zelf maar uit en of ga maar naar een telecom winkel, misschien weten ze het daar wel. 
Wie o wie heeft een oplossing.
De meest voor de hand liggende is - zoek een andere leverancier voor mobiel internet, maar helaas 'hang ' ik voorlopig nog een een duur abbonament.
Gewijzigd door Sjoerd op 18-11-2008 16:02 |
| |
|
|
| Sjoerd |
Geplaatst op 18-11-2008 16:05
|
Nieuweling

|
Ook hier heeft de Wilog.exe spontaan de geest gegeven. Naspeuring op internet leverde tot nu toe geen oplossing. Na 3 maal alles verwijderen en opnieuw installeren heb ik de moed op gegeven en tegen beter weten in de KPN klantenservice gebeld.
Na een marathonsessie aan doorschakelingen, keuzemenu's en niet door kennis gehinderde support medewerkers is het serviceniveau mij weer duidelijk geworden. Ik zal jullie het hele verhaal besparen, maar de korte versie is - zoek het zelf maar uit en of ga maar naar een telecom winkel, misschien weten ze het daar wel. 
Wie o wie heeft een oplossing.
De meest voor de hand liggende is - zoek een andere leverancier voor mobiel internet, maar helaas 'hang ' ik voorlopig nog een een duur abonnament.
Gewijzigd door Sjoerd op 18-11-2008 16:05 |
| |
|
|
| Hemmo |
Geplaatst op 19-11-2008 16:21
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 19.11.08
|
Het probleem is Adobe's Flash Player 10. De meest recente update. Als je die op je XP hebt, wil de dashboard niet meer.
Oplossing: Adobe Flash Player 9 installeren.
Hoe kom je aan die 'oude' Flash Players?
http://www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html
Uninstaller voor de nieuwe player?
http://kb.adobe.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14157
Hint: Gebruik de /clean parameter bij het draaien van de uninstaller.
Bij mij werkt de Dashboard weer.
Succes !! |
| |
|
|
| Sjoerd |
Geplaatst op 19-11-2008 19:49
|
Nieuweling

|
Eureka.... Flash verwijderd, oude versie geplaatst en het werk weer. Mijn dank is groot.
Hemmo bedankt...
Dit na wederom een vruchteloze klantenservice sessie met KPN. Met ontzettend veel geduld, een uitleg op sesamstraatniveau, eindelijk iemand aan de lijn gekregen die het probleem goed adresseerde, aangaf dat het inmiddels een bekend probleem was. Er zou via e-mail een link naar een FTP adres aan mij toegezonden worden met daarop een nieuwe versie van Dashboard... en u raadt het al... de mail is tot op heden niet ontvangen. Voorlopig ben ik weer mobiel online, ondanks de KPN, dankzij dit forum.
Gewijzigd door Sjoerd op 19-11-2008 19:50 |
| |
|
|
| KaPteiN |
Geplaatst op 19-11-2008 23:21
|

Superbeheerder

|
Voorlopig ben ik weer mobiel online, ondanks de KPN, dankzij dit forum
En dat is precies de opzet van dit forum een ontmoetingsplek waar je elkaar helpt.
KaPteiN
Alice, CaiWay, Glasvezel, KPN, Online, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo
|
| |
|
|
| Hemmo |
Geplaatst op 02-12-2008 13:25
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 19.11.08
|
Update van KPN ontvangen. Als volgt:
Klacht:
De dashboard software van mijn USB modem (MIM 802 / Huawei E270) werkt niet op Windows XP als de laatste Adobe Flash Player (versie 10) is geinstalleerd.
Antwoord:
Dit klopt helemaal, en momenteel hebben wij hier een incident voor uit staan bij onze leverancier. Het probleem is op één van de volgende manieren op te lossen:
Wij hebben vanuit Technical Support een FTP server beschikbaar gesteld voor klanten om in te loggen:
http://213.84.55.234:8000/Filetransfer/
Eenmaal de url ingetoetst, wordt u gevraagd een username [klant] en wachtwoord [klant] op te geven. Vervolgens kunt u kiezen voor:
KPN_Dashboard_2.1_Build 136.zip --> Dit betreft de nieuwste software voor de 802 modem en zou het genoemde probleem moeten oplossen;
MIK 820-MIM802 Huawei Connect Software.zip --> Dit betreft alternatieve software vanuit de leverancier, deze is zeg maar niet "kpn branded".
Resultaat:
De update uit de KPN zip werkt.
Je moet een beetje creatief zijn met installeren.
Gewijzigd door Hemmo op 03-12-2008 13:25 |
| |
|
|
| bogma001 |
Geplaatst op 15-12-2008 18:59
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 15.12.08
|
helaas werkt de download pagina meer.
Kan iemand anders de nieuwe build posten hier.
thanx |
| |
|
|
| KaPteiN |
Geplaatst op 15-12-2008 19:45
|

Superbeheerder

|
Wie de files heeft mag ze proberen toe te voegen, als dat niet lukt stuur ze me dan toe per email. Dan zorg ik ervoor dat ze beschikbaar komen. Deze functionaliteit wil ik ook wel voor KPN medewerkers beschikbaar stellen.
KaPteiN
|
| |
|
|
| bogma001 |
Geplaatst op 16-12-2008 19:52
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 15.12.08
|
ik heb de files gehaald bij het business center.
Waar kan ik de file naar toe emailen
ray
Edit KaPteiN; Met dank aan Ray!
Hierbij de link naar de downloadsectie waar je de file kunt vinden. Hulp programma's
KPN_Dashboard_2.1_Build_136.rar
Gewijzigd door KaPteiN op 17-12-2008 16:26 |
| |
|
|
| KaPteiN |
Geplaatst op 17-12-2008 16:37
|

Superbeheerder

|
Toppie, ik zal ze in de downloadsectie erbij zetten!
Zie post #15
KaPteiN
|
| |
|
|
| Burggraaf |
Geplaatst op 04-01-2009 14:16
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 21.12.08
|
Mijn dank is groot voor deze update! |
| |
|
|
| desch |
Geplaatst op 08-01-2009 23:00
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 08.01.09
|
deze software is tevens geschikt voor gebruikers met Windows Vista. Gebruikers van dit OS kunnen er wat vaker last van ondervinden. |
| |
|
|
| rdleeuw |
Geplaatst op 10-02-2009 13:15
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 15.01.09
|
De downloadpagina op de KPN site voor de dashboard software is gewijzigd:
http://zakelijk.kpn.com/business/mobiel/mobiel-werken-laptop1/mobiel-werken-laptop-dashboard/Dashboard-software.htm
Eindelijk staat nu ook de Mobiel Internet Kaart 820 erbij (Huawei E870), deze versie heb ik gedownload en geinstalleerd, het is versie 2.1 build 141.
Ronald de Leeuw |
| |
|